Algemene Voorwaarden

Gebruiksvoorwaarden

Algemene voorwaarden: Zon & Warmte Energie B.V.. In deze algemene voorwaarden staan de afspraken die we met elkaar maken. Deze voorwaarden horen bij de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten. Lees de voorwaarden goed door, want ze zijn belangrijk.

Deze algemene voorwaarden gelden vanaf 07 mei 2024.

 

Zon & Warmte Energie BV Algemeen

 

1. Algemene afspraken

Wat bedoelen wij met...?

1.1 U: de persoon waarmee wij, Zon & Warmte Energie B.V. Energie BV, een overeenkomst zijn aangegaan. Dit is een overeenkomst tot het leveren van een product of een dienst aan u, in uw hoedanigheid als particuliere woningeigenaar. De levering van energie valt hier buiten. In uw offerte/overeenkomst staat om welke soort overeenkomst het gaat, bijvoorbeeld de koopovereenkomst van uw zonnepanelensysteem. Het is ook mogelijk dat u meerdere overeenkomsten met ons heeft.

1.2 We/Wij/Ons: Zon & Warmte Energie B.V., gevestigd te Plesmanstraat 2, 3833 LA in Leusden en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder het nummer 91821126.

1.3 Algemene voorwaarden: het document dat u nu leest met daarin onze algemene afspraken, betalingsafspraken en afspraken per product of dienst.

1.4 Welke regels gelden er: Heeft u een akkoord gegeven op een aanbod? Dan gelden als eerste natuurlijk de afspraken die wij hebben gemaakt in onze overeenkomst(en). Daarnaast gelden de regels die zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden. Hebben wij in uw overeenkomst(en) afwijkende afspraken gemaakt? Dan gelden deze afspraken in plaats van de afspraken uit deze algemene voorwaarden.

 

2. Waarvoor zijn wij aansprakelijk

2.1 Zon & Warmte Energie B.V. levert diensten volgens de wettelijke regels en voorschriften die daarbij horen. Wij zorgen ervoor dat de gemaakte afspraken correct worden uitgevoerd. Wij laten de werkzaamheden door anderen uitvoeren. Zij zijn verantwoordelijke voor de uitvoer daarvan. 

2.2 Veroorzaken een installateur schade aan uw spullen en zijn zij daarvoor aansprakelijk? Dan zullen zij de directe schade vergoeden. Dit doen ze tot maximaal het bedrag wat hun aansprakelijkheidsverzekering uitkeert. Immateriële schade of schade die het gevolg is van de schade aan goederen, zoals bedrijfsschade (verlies van winst of inkomsten) worden niet vergoed. Ook opgenomen vrije dagen of rendement niet gecompenseerd.

2.3 Voor de duidelijkheid; door de werkzaamheden kunnen zichtbare sporen achterblijven als gevolg van, maar niet beperkt tot, montage of demontage van steigers en graaf-, boor- en straatwerkzaamheden. Deze sporen zijn helaas onvermijdelijk. Wij kunnen hiervoor niet (geldelijk) aansprakelijk voor worden gesteld. Zon & Warmte Energie B.V. zet zich uiteraard in om deze sporen tot een minimum te beperken.

2.4 Is er sprake van overmacht of zijn wij afhankelijk van derden voor bijvoorbeeld de werking van onze producten/diensten? Dan zijn wij niet aansprakelijk voor de (financiële) gevolgen. Een voorbeeld van zo’n situatie is een internetstoring.

2.5 Ook zijn wij niet aansprakelijk voor de (financiële) gevolgen van wijzigingen in daadwerkelijk besparingen ten opzichte van de opbrengstberekeningen en in de belasting- en/of energiewetgeving. Mochten deze wijzigingen ons dwingen om de regels aan te passen, dan mogen wij dat doen.

2.6 Ten slotte bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van onze producten en zijn wij dus niet aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuist of oneigenlijk gebruik van de Zon & Warmte Energie B.V. producten.

 

3. Wat kunt u doen als u een klacht heeft

Bent u ontevreden over onze producten of diensten en wilt u een klacht indienen? Mail dan naar info@zonenwarmte.nl Wij nemen uw klacht in behandeling en zoeken samen met u naar een passende oplossing.

 

4. Annulering-voorwaarden

4.1 Na de totstandkoming van de overeenkomst heeft u het recht om onze overeenkomst kosteloos te annuleren bij een definitieve offerte met meer dan 10% stijging van de kosten ex. BTW ten opzicht van het origineel aanbod of bij dringende redenen vanuit overmacht: overlijden, werkeloosheid, ernstige en langdurige ziekte of het niet krijgen van een financiering bedoeld voor de aanschaf en installatie van de in de overeenkomst overeengekomen producten en arbeid. 

4.2 Wilt u desondanks om een andere reden buiten deze voorwaarden annuleren kan dat met goedvinden van Zon & Warmte Energie BV en houden wij het recht om 3% procent van het laatste geaccepteerde totaal bedrag inclusief BTW met een minimum van €350 ex. BTW van de reeds betaalde aanbetalingen in te houden als schadeloosstelling.

 

5. Belangrijk om te weten

5.1 Als wij een afspraak voor woningopname maken verwachten wij dat u of aanwezig bent, of min. 24 uur van te voren de afspraak wijzigt of annuleert. Mocht dit niet zo zijn, dan brengen wij u kosten van €75 ex. BTW in rekening. Voor een technische controle afspraak waar u niet aanwezig bent zonder minimaal 24 uur van te voren de afspraak te wijzigen brengen wij €150 ex. BTW in rekening. Voor een installatie afspraak waar u afwezig bent is dit €350 ex. BTW.

5.2 Alle eerste offertes die wij uitbrengen zijn geheel vrijblijvend. De geldigheidsduur van de offerte staat vermeld in de offerte zelf. Wij mogen uitgebrachte offertes zonder opgaaf van reden intrekken.

5.3 Foto’s of getoonde producten zijn slechts bedoeld als voorbeeld. Het aan u geleverde product kan qua kleurtint uiterlijk afwijken.

5.4 In de overeenkomst staan opbrengsten, terugverdientijden en het rendement van onze producten benoemd. Deze gegevens zijn een algemene weergave. Er kunnen dan ook geen rechten aan deze gegevens worden ontleend.

5.5 De aanbieding van Zon & Warmte Energie B.V. vermeldt de volledige kosten van de producten en eventuele aanverwante diensten. Zon & Warmte Energie B.V. behoudt zich het recht voor om voorafgaand aan de installatie op basis van bevindingen uit de technische (digitale) controle eventuele meerkosten op te nemen in de aanbieding. Meerkosten tot 10% van de het totaalbedrag van de laatste aanvaarde offerte van het gecontroleerde te installeren producten vallen onder het voorgenoemde aanvaarding. Bij meerkosten die hoger uitvallen maken wij de meerkosten inzichtelijk en vragen wij u voorafgaand aan de uitvoering om uw akkoord, u kunt dan kosteloos annuleren met inhouding van €250 van het totaalbedrag van de laatst aanvaarde offerte.

5.6 Indien er een technische (digitale) controle plaatsvindt voorafgaand aan de installatie dan zal de installatie alleen doorgaan bij overeenstemming over de uitvoering zoals tijdens de controle mogelijk is geacht.

5.7 De rechten en plichten uit uw overeenkomst(en) mogen wij overdragen aan een ander bedrijf als wij ervoor zorgen dat dit bedrijf de afspraken die wij met u gemaakt hebben nakomt. Het kan gaan om bijvoorbeeld installatie of service. U geeft ons hiervoor bij voorbaat toestemming.

5.8 Verwachte levertijden worden door ons zo nauwkeurig mogelijk opgegeven. Deze levertijden gelden als indicatie en niet als fatale termijn. Wij mogen zaken eventueel in verschillende gedeelten leveren.

5.9 De Intellectuele Eigendomsrechten op door ons ontwikkelde producten en diensten berusten bij ons.

5.10 Wij mogen de afspraken die wij maken altijd veranderen. Als wij dat doen dan informeren wij u minimaal 5 werkdagen voor de verandering via telefoon en/of e-mail.

 

6. Afspraken over installatiewerkzaamheden

6.1 Onze monteurs en mensen die voor ons werken, werken volgens de wettelijke voorschriften en de door Zon & Warmte Energie B.V. gestelde normen. Dit geldt voor zowel installatiewerkzaamheden als voor eventuele demontagewerkzaamheden.

6.2 Zijn de installatiewerkzaamheden voltooid en is het door ons geleverd product in werking gesteld? Dan geldt dit als de oplevering van het product. U ontvangt bij oplevering een opleverdocument van onze monteurs.

6.3 Installatiewerkzaamheden mogen altijd afgebroken worden, met eventuele ontbinding van de overeenkomst tot gevolg, als zich situaties voordoen waarin, maar niet beperkt tot:

a) De veiligheid van medewerkers in het geding is door constructieproblemen of weersinvloeden;

b) De locatie voor de installatiewerkzaamheden niet afdoende en/of veilig bereikbaar is;

c) Asbest wordt aangetroffen;

d) De staat van het dak en/of andere locaties

waar werkzaamheden uitgevoerd moeten

worden dusdanig slecht of onveilig is dat de installatiewerkzaamheden niet volgens onze normen en/of met de door ons gebruikte materialen mogelijk zijn;

e) Een gevaarlijke situatie in de meterkast wordt aangetroffen.

 

7. Afspraken garanties

7.1 De garantietermijn op alle onderdelen en het goed functioneren van het gehele product of systeem inclusief eventuele aanverwante producten is afhankelijk van de door u gekozen garantietermijn en garantievorm. Zon & Warmte Energie B.V. biedt installatie-garantie en productgarantie. De garantietermijnen die op uw producten van toepassing zijn worden in de overeenkomst benoemd.

7.2 Garanties kunnen bestaan uit:

Installatie-garantie: Garantie op de elektrische werking van het complete product zoals beschreven in de overeenkomst. Ook wel systeemgarantie of garantie op werkzaamheden genoemd. Onze installatie-garantie is standaard 10 jaar.

b) Productgarantie: Garantie op de werking van de componenten zelf. Ook wel fabrieksgarantie genoemd. Deze garantie is beperkt tot het leveren van een vervangend product of een financiële compensatie ter waarde van de economische restwaarde. Werkzaamheden die nodig zijn voor het vervangen van het product vallen buiten de garantie. Deze zullen apart aan u gefactureerd worden. Onze productgarantie is standaard 2 jaar. Buiten deze garantie geldt de fabrieksgarantie van het betreffende product.

c) Zon & Warmte Energie BV is binnen de fabrieksgarantietermijnen en voorwaarden en bovenstaande garantie voorwaarden, als deze aanvullend zijn op de fabrieksgarantie, verantwoordelijk het verhelpen van storingen of defecten, voor het onderzoeken van een garantie claim en bij het toekenen van garantie onder bovenstaande voorwaarden voor het uitvoeren van reparaties of vervanging.

7.3 U bent verplicht een defect aan uw product of systeem zo snel mogelijk aan ons te melden. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk een onderzoek starten om de oorzaak te achterhalen en het daadwerkelijke probleem te verhelpen.

7.4 Voor het behoud van de garanties mogen reparaties alleen in opdracht van, of door Zon & Warmte Energie B.V. zelf uitgevoerd worden.

 

8. Wat valt er niet onder de garantie

8.1 Defecten/storingen als gevolg van uw eigen doen of nalaten vallen niet onder de garantie. Het gaat dan bijvoorbeeld om, maar niet beperkt tot, het verplaatsen of tijdelijk verwijderen van producten vanwege verbouwings- of onderhoudswerkzaamheden of een verhuizing. Alle garanties komen dan te vervallen.

8.2 Defecten veroorzaakt door externe factoren vallen niet onder de garantie. Het gaat dan om factoren zoals, maar niet beperkt tot, brand, kortsluiting, waterschade, gebreken aan de meterkast, blikseminslag, vandalisme, diefstal, schade door dieren, extreme weersomstandigheden en contact met chemische substanties.

8.3 Storingen ontstaan door werkzaamheden en/of uitbreidingen aan het product of systeem welke niet door Zon & Warmte Energie B.V. zijn uitgevoerd vallen niet onder de garantie.

8.4 Storingen veroorzaakt door defecten in randapparatuur vallen niet onder de garantie.

8.5 Mocht uit het onderzoek blijken dat het defect/de storing te wijten is aan bovenstaande punten of andere factoren buiten Zon & Warmte Energie B.V. dan zullen de (onderzoeks)kosten bij u in rekening worden gebracht.

8.6 Cosmetische afwijkingen vallen niet onder de garantie. Het gaat dan om situaties zoals, maar niet beperkt tot, kleurverschil bij plaatsing of verkleuring op termijn. Bij cosmetische afwijkingen worden producten niet vervangen en er is ook geen recht op vergoeding.

 

9. Service

Wij leveren technische ondersteuning op werkdagen (tijdens kantooruren). U kunt ons telefonisch bereiken op 085 303 92 57 of info@zonenwarmte.nl Service wordt zonder kosten geleverd indien het ongeval onder de garantievoorwaarden valt, bij elke andere vorm van service wordt een marktconform tarief gerekend.

 

10. Afspraken vergunningplicht en eigenaarschap

10.1 U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele vergunningen. Zorg er dus zelf voor dat aanvraag wordt gestart en dat vergunning uiterlijk op de datum van levering/plaatsing aanwezig is. De hieraan verbonden kosten komen voor uw eigen rekening.

10.2 Als u zelf geen eigenaar bent van de woning kunt u met ons geen overeenkomst sluiten, tenzij u in het bezit bent van een akkoordverklaring van de eigenaar van de woning. Deze akkoordverklaring moet u voor het sluiten van de overeenkomst bij ons aanleveren.

10.3 U vrijwaart Zon & Warmte Energie B.V. en stelt ons volledig schadeloos voor alle schade die het gevolg is van het feit dat het Zon & Warmte Energie B.V. product zonder een noodzakelijke toestemming of in strijd met een vergunningplicht is gemonteerd.

 

11. Afspraken over betaling

Welke regels zijn er voor de betaling?

11.1 Al onze prijzen zijn inclusief btw tenzij anders vermeld.

11.2 Wij hanteren een 25% aanbetaling binnen 3 werkdagen na aanvaarding van het aanbod, 25% binnen 3 werkdagen na technische controle en het versturen van de definitieve offerte en 50% op de dag van oplevering. Groepenkasten moeten 100% aanbetaald worden, omdat dit maatwerk is.

11.3 Volgens de actuele regelgeving geldt een btw-tarief van 0% voor de levering en installatie van zonnepanelen op adressen met een woonfunctie. Voor andere of aanverwante werkzaamheden, zoals bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot: warmtepompen, airconditioning, batterijen, groepenkasten en het vervangen van producten buiten de garantievoorwaarden, kan wel het btw-tarief van 21% gelden. In alle gevallen volgt Zon & Warmte Energie B.V. de wettelijk geldende btw-tarieven.

11.4 Onder bepaalde voorwaarden bent u verplicht u aan te melden als btw-ondernemer bij de Belastingdienst. Bij twijfel of vragen is het verstandig uw eigen accountant of adviseur te raadplegen. U bent zelf volledig verantwoordelijk voor de controle en de naleving van deze voorwaarden.

Wat gebeurt er als u niet op tijd betaalt?

11.5 Betaalt u niet binnen 7 kalenderdagen na de factuurdatum? Dan mogen wij administratiekosten, incassokosten en wettelijke rente bij u in rekening brengen.

11.6 Voor het incasseren van openstaande bedragen volgen wij de wettelijke regels zoals de wet op de incassokosten (WIK). Als u niet op tijd betaalt, sturen wij u een betalingsherinnering. U moet dan binnen 14 dagen betalen. Voor elke termijnfactuur die u na de eerste herinnering niet op tijd betaalt, berekenen wij de wettelijk vastgestelde incassokosten met een minimum van € 40,-. Als u dan nog niet betaalt, zullen wij gerechtelijke incassomaatregelen nemen. De kosten hiervan zijn voor u.

11.7 Als u niet op tijd betaalt, of als wij verwachten dat u niet betaalt, mogen wij de afgesproken diensten stoppen. Ook hebben wij het recht de geleverde producten te verwijderen of op te (laten) halen.

 

12. Afspraken Zonnepanelensystemen

12.1 U koopt bij ons een zonnepanelensysteem. Uw zonnepanelensysteem bestaat uit de onderdelen zoals opgenomen in uw offerte/overeenkomst.

12.2 Wij zorgen ervoor dat het zonnepanelensysteem wordt geïnstalleerd en werkend wordt opgeleverd. Eventuele aanvullende werkzaamheden die buiten uw overeenkomst vallen worden vooraf met u afgestemd.

12.3 Mocht het zonnepanelensysteem om wat voor reden dan ook niet functioneren, dan mag u van ons verwachten dat we dat oplossen (indien binnen de garantietermijn). Voor de duidelijkheid; u wordt niet gecompenseerd voor het eventuele opgetreden of toekomstige verlies in opbrengst.

12.4 U bent verplicht het zonnepanelensysteem overeenkomstig met de bestemming te gebruiken. Bij onjuist gebruik behouden wij het recht voor om eventuele schade op u te verhalen.

12.5 De verantwoordelijkheid voor de werking van het zonnepanelensysteem ligt bij u. Storingen of 

defecten moeten direct aan Zon & Warmte Energie B.V. worden gemeld.

 

13. Afspraken groepenkast

Waar heeft u recht op?

13.1 U koopt bij ons een groepenkast. Uw Groepenkast bestaat uit de onderdelen zoals opgenomen in uw offerte/overeenkomst.

13.2 Wij zorgen ervoor dat de groepenkast wordt geïnstalleerd en werkend wordt opgeleverd.

13.3 Voor de duidelijkheid; wij verrichten alleen onderhoud aan uw groepenkast indien wij dit apart met u hebben afgesproken.

Wat verwachten wij van u?

13.4 U bent verplicht de groepenkast overeenkomstig met de bestemming te gebruiken. Dat wil zeggen dat u de groepenkast alleen gebruikt waar deze oorspronkelijk voor bedoeld is en dat u zelf geen wijzigingen aan mag brengen. Bij onjuist verbruik behouden wij het recht voor om eventuele schade op u te verhalen.

13.5 De verantwoordelijkheid voor de werking van de groepenkast ligt bij u. Storingen of defecten moeten direct aan Zon & Warmte Energie B.V. worden gemeld.

13.6 Het vervangen van een groepenkast zonder aardlekbeveiliging door een groepenkast met aardlekbeveiliging kan in sommige gevallen leiden tot storingen. Aangezien deze storing ontstaat door uw bestaande elektrische installatie zal het oplossen van deze storingen apart gefactureerd worden.

13.7 U vrijwaart Zon & Warmte Energie B.V. en stelt ons volledig schadeloos voor alle schade die het gevolg is van het feit dat de groepenkast zonder een noodzakelijke toestemming of in strijd met een vergunningplicht is gemonteerd.

 

14. Slotbepalingen

14.1 Op al onze afspraken en de overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen leggen wij voor aan de bevoegde rechter.

14.2 Als één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig of nietig blijkt te zijn, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Over de nietige of vernietigde bepalingen zal tussen u en Zon & Warmte Energie B.V. overleg plaatsvinden om zo een vervangende regeling te treffen.

14.3 Zon & Warmte Energie B.V. heeft het recht de algemene voorwaarden gedurende de looptijd van de overeenkomst waarop deze van toepassing zijn eenzijdig te wijzigen. U wordt ingelicht over een nieuwe versie bij ingrijpende veranderingen.

voorwaarden: Zon & Warmte Energie B.V.. In deze algemene voorwaarden staan de afspraken die we met elkaar maken. Deze voorwaarden horen bij de overeenkomst(en) die u met ons heeft gesloten. Lees de voorwaarden goed door, want ze zijn belangrijk.

#replace title#